Acte necesare formalităților de internare:
1. Biletul de trimitere de la medicul de familie / specialist din ambulator
2. Buletin sau carte de identitate
3. Cardul de sanatate
4. Adeverință de salariat in care se mentioneaza concediul medical din ultimele 12 luni, adeverință de elev / student / militar în termen, dupa caz.
Programari pentru internare;
Mail: brasov@clinica-newmedics.ro
Reclamații Mail: brasov@clinica-newmedics.ro
Telefon : 0268 310 379
Drepturile pacientului:
1. Pacienții au dreptul la îngrijirea sănătății la cel mai înalt standard, indiferent de statutul social, vârstă, sex, etnie, religie sau convingeri politice.
2. Pacienții au dreptul la adresabilitate liberă la asistența medicală, conform prevederilor legale.
3. Pacienții au dreptul de a cunoaște identitatea, statutul profesional și calificarea celor care asigură serviciul de sănătate.
4. Dreptul de a fi informați în legătură cu starea sănătății lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul și prognoza afecțiunii.
5. Informațiile trebuie comunicate pacienților într-o manieră adecvată capacității lor de înțelegere. Dacă pacientul nu vorbește limba oficială, trebuie să existe mijloace de traducere.
6. Dreptul de a fi informat și de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activități de cercetare /învățământ care implică persoana sa.
7. După ce au fost informați asupra tratamentului pacienții au dreptul să-l accepte sau să-l refuze.
8. Când pacienții sunt incapabili să-și exprime voința și este necesară intervenția medicală de urgență consimțământul poate fi presupus dacă nu există elemente exprimate anterior de pacient, care să ateste refuzul consimțământului.
9. În cazul pacienților fără discernământ consimțământul este exprimat în scris de aparținătorul sau reprezentantul legal.
10. Pacienții au dreptul de a fi informați asupra facilităților de care dispune spitalul pentru asistență personală, siguranța și confortul său.
11. Dreptul pacientului la intimitate și la confidențialitatea tuturor informațiilor legate de afecțiunea sa.
12. . Pacienții au dreptul să primească la cerere servicii religioase.
13. Dreptul la continuitatea îngrijirilor.
14. Pacienții au dreptul de a li se examina și rezolva plângerile într-o manieră justă, eficientă, promptă și de a fi informați asupra rezultatului.
15. Dreptul la ingrijirea cu respect si consideratie fata de valorile, convingerile si intimitatea pacientului.
Obligațiile pacientului:
1. Odata internat,sunteti obligat sa purtati pe durata internării ținuta regulamentară de spital .personala (dus) imediat dupa ce pacientul ajunge in salon.
2. Spitalul dispune de conditii pentru pastrarea unei igiene corporale, va rugam, folositi-va de aceasta oportunitate!
3. Sa nu părăseasca unitatea sanitară fara acordul medicului.
4. Este interzis consumul de băuturi alcoolice și fumatul în incinta spitalului.
5. Sa respecte Regulamentul de Ordine Interioară al spitalului .
6. Va rugam sa respectati unitatea sanitara si sa aveti o atitudine civilizata fata personalul medical și de îngrijire, precum și fata de ceilalți pacienți.
7. Sa respecte programul de liniste intre orele 2200 – 0600 si sa păstreze curățenia în incinta spitalului.
8. Nu se permite tulburarea liniștii, degradarea mobilierului și bunurilor din dotarea secției și spitalului.
9. Sa respecte toate actiunile privind igiena si curatenia care se desfasoara in spital, inclusiv in saloane Sa permita aerisirea saloanelor de cel putin 2 ori pe zi, si ori de cate ori este nevoie.
12. Sa evite convorbirile telefonice dupa orele 2200, acestea putand fi efectuate numai in cazuri de stricta necesitate.
13. Sa vizioneze programele TV fara a deranja ceilalti pacienti.
14.Sa achite contravaloarea serviciilor deosebite de cazare conform tarifelor afisate, dupa caz.
16. Sa foloseasca toate facilitatile din unitatea sanitara cu responsabilitate si atentie, in caz contrar, acestia putand suporta contravaloarea eventualelor defectiuni.